Winkelwagen
0 product(en) - €0,00RETOURNEREN
Binnen 6 dagenBEL ONS NU
+31(0) 26 76 342 84Kostenbesparing tips

Klantbehoud is al een lange tijd een belangrijk thema in de fitnessbranche. Marketeers zijn het er over eens dat alleen nieuwe klanten werven geen succes verzekerd voor de lange termijn. Uiteindelijk zal het behouden van klanten het verschil moeten maken.

Focus op uw krachten en talenten, doe waar u goed in bent en laat de rest aan uw personeel of anderen over. Kost de administratie te veel tijd of lukt het niet om uw retentiecijfers onder controle te krijgen?

Op het pad van uw passie blijven is uiteindelijk hetgeen dat u dreef om fitnessondernemer te worden.

Naamsbekendheid is voor elk fitnesscentrum van belang. Een onbekend fitnesscentrum redt het niet. De eerste gedachte is om reclame (externe marketing) te maken! Maar dat is vaak enorm duur. Als je reclame maakt doe het dan zo effectief en (kosten)efficiënt mogelijk. Daarnaast is het raadzaam om het effect van reclameacties in termen van nieuwe verworven leden en een kostenanalyse te meten, zodat je het resultaat kunt analyseren.

Voor fitnesscentra is het van groot belang om ledenbehoud serieus te nemen en hier energie in te stoppen. Eigenlijk zou dit vanzelfsprekend moeten zijn, maar dat is het niet.

Anderzijds kan zich ook de situatie voordoen dat het voor de onderneming loont om een potentiële klant af te slaan in plaats van te accepteren.
- Stadswal 63, 6851 CZ Huissen
- Tel: +31(0) 26 76 342 84
- Email: info@sgmconsultancy.nl