Dat klinkt bijna ongelofelijk, maar het is verklaarbaar! De oorzaak van dit fenomeen is dat er weliswaar een goede omzet gedraaid wordt, maar de fitnessondernemer slechtst kijkt naar de totale omzet.
Het merendeel van de fitnessondernemers analyseert de omzetcijfers niet en ziet niet in dat een deel van de winst wordt opgeslokt door enkele verliesgevende beweegprogramma’s. Een beweegprogramma dat niet verkoopt, levert immers verlies op. Steeds weer opnieuw moet de onderneming inspanningen leveren om beweegprogramma’s aan de man te brengen. Derhalve vergen beweegprogramma’s veel tijd maar ook een flinke financiële investering.
Als fitnessondernemers de slecht verkopende activiteiten schrappen, zal er dus meer winst overblijven. Nog beter is het om slecht verkopende activiteiten te vervangen door goedlopende activiteiten. Dit leidt tot stijgende omzet- en winstcijfers.
Auteur: Younes Barazite (SGM,2015)
Ned
Laat een reactie achter