Vervang slecht verkopende beweegprogramma’s

Gepubliceerd door: y.barazite Gepubliceerd in: Kostenbesparing tips Publiciatie datum: 2018-02-19 Aantal bezoeken: 4022 Reacties: 0
Vervang slecht verkopende beweegprogramma’s

Waarom houden fitnessondernemers toch vast aan slecht verkopende beweegprogramma’s? De belangrijkste oorzaak is dat de fitnessondernemer zich onvoldoende bewust is van het feit dat sommige beweegprogramma’s slecht verkopen.

Dat klinkt bijna ongelofelijk, maar het is verklaarbaar! De oorzaak van dit fenomeen is dat er weliswaar een goede omzet gedraaid wordt, maar de fitnessondernemer slechtst kijkt naar de totale omzet.

Het merendeel van de fitnessondernemers analyseert de omzetcijfers niet en ziet niet in dat een deel van de winst wordt opgeslokt door enkele verliesgevende beweegprogramma’s. Een beweegprogramma dat niet verkoopt, levert immers verlies op. Steeds weer opnieuw moet de onderneming inspanningen leveren om beweegprogramma’s aan de man te brengen. Derhalve vergen beweegprogramma’s veel tijd maar ook een flinke financiële investering.

Als fitnessondernemers de slecht verkopende activiteiten schrappen, zal er dus meer winst overblijven. Nog beter is het om slecht verkopende activiteiten te vervangen door goedlopende activiteiten. Dit leidt tot stijgende omzet- en winstcijfers.

Auteur: Younes Barazite (SGM,2015)

Ned

 

 

Laat een reactie achter

Captcha