Zorg voor een goed imago

Gepubliceerd door: SGM Consultancy Gepubliceerd in: Beleid tips Publiciatie datum: 2016-03-25 Aantal bezoeken: 1857 Reacties: 0
Zorg voor een goed imago

Hoewel iedere fitnessondernemer zich er min of meer van bewust is dat zijn imago zeer belangrijk is, realiseren weinig fitnesscentra hoe nauwlettend zij in de gaten worden gehouden.

Logischerwijs volgen vaste klanten hun favoriete fitnesscentrum. Concurrenten werken ook hard aan hun imago. Men mag veronderstellen dat dit een bekend gegeven is. Het ondernemerschap draait om een goede naam ofwel een goed imago waar je trots op kunt zijn als fitnesscentrum. Een goede prestatie heeft een lineair verband met ondernemerssucces.

Voor de dure segment fitnesscentra is de dienstverlening oftewel de service de doorslaggevende factor! De dure segment fitnesscentra dienen te beschikken over personeel die de knowhow uitdragen. Hun onderscheidende vermogen ligt met name op het vlak van optimale communicatie. Echter is voor ieder fitnesscentrum, van klein tot groot, communicatie van essentieel belang. Communicatie houdt fitnesscentra op de markt! Communiceer met de leverancier(s), gemeente, brancheorganisaties, de klanten en het personeel.

Voor communicatiedoeleinden kan men gebruik maken van de website, e-mail, presentatieborden en social media. De mond-tot-mond-reclame volgt dan vaak vanzelf.

Auteur: Younes Barazite (SGM,2015)

 

 

Laat een reactie achter

Captcha