Beloon loyale leden

Gepubliceerd door: SGM Consultancy Gepubliceerd in: Kostenbesparing tips Publiciatie datum: 2016-02-24 Aantal bezoeken: 4779 Reacties: 0
Beloon loyale leden

Klantbehoud is al een lange tijd een belangrijk thema in de fitnessbranche. Marketeers zijn het er over eens dat alleen nieuwe klanten werven geen succes verzekerd voor de lange termijn. Uiteindelijk zal het behouden van klanten het verschil moeten maken.

F. Reichheld en W. Sasser hebben in 1990 onderzoek gedaan naar de winstgevendheid van klanten (M. Bugel, 2001). De conclusie is dat hoe langer een bedrijf een klant weet te behouden, hoe winstgevender deze klant wordt. Om leden te stimuleren tot duurzame sportparticipatie is het van belang om leden te belonen. Belonen van goed gedrag kan op korte- en/of op lange termijn. Loyaliteit zal uiteindelijk positieve en meetbare financiële resultaten opleveren. Zo zal de retentie verbeteren en het klantenaandeel verder toenemen.

Met behulp van een loyaliteitsprogramma zijn fitnesscentra beter in staat om klanten te binden. Loyaliteitsprogramma’s kunnen bijdragen aan een verhoging van de retentie (herhalingsaankopen), loyaliteit (emotionele binding) en klantenbinding (klantbehoud).

Auteur: Younes Barazite (SGM,2015)

 

 

Laat een reactie achter

Captcha