"Service makes the difference"

Gepubliceerd door: SGM Consultancy Gepubliceerd in: Kostenbesparing tips Publiciatie datum: 2016-02-28 Aantal bezoeken: 1547 Reacties: 0
"Service makes the difference"

Fitnesscentra dienen zich ervan bewust te zijn dat leden een dienstverlening kopen en geen product. In de fitnessbranche is “service” het belangrijkst voor de klant. Service bepaalt namelijk of iemand vaste klant wordt of niet. Onder service verstaat de klant “extra zorg waarvoor niet betaald wordt”. In de fitnessbranche betekent dit “voldoende aandacht geven aan de klant”.

Klanten zijn tevreden als het fitnesscentrum goede producten en diensten levert. en zodoende voldoet aan hun verwachtingen. Maar tevreden klanten zijn nog geen loyale (en dus terugkerende) klanten. Helaas worden de concurrenten ook steeds beter en slimmer waardoor het risico bestaat dat leden overstappen naar de concurrent, omdat ze daar voor dezelfde of een voordeligere prijs een vergelijkbare kwaliteit voor een dienst en product krijgen.

Daarom is het cruciaal dat de dure segment fitnesscentra de niet tastbare (dienstverlening) zo optimaal mogelijk structureert. Hiervoor is het van enorm belang dat alle werknemers van uw organisatie een vertrouwensband opbouwen met leden. Aandacht, betrokkenheid en oprechtheid creëren namelijk vertrouwen bij leden. Ze kopen namelijk liever van een bedrijf waar ze een ‘klik’ hebben met de medewerkers omdat deze ze een goed gevoel geven en luisteren naar hun wensen. Precies: aandacht en een persoonlijke benadering winnen het in dit opzicht bijna altijd van een goedkope service.

Voor meer informatie of advies over het optimaliseren van de dienstverlening binnen uw organisatie, kunt u contact opnemen met SGM Consultancy.

Auteur: SGM Consultancy

 

 

Laat een reactie achter

Captcha